Viggo – [Luchtvaart & logistiek]

Viggo viggo-logo

“Er kan daarom met recht worden gesproken over
het ManageMent Systeem als de Viggo Bijbel

– Wout Ruijs
Quality & Safety Manager Viggo

 

Introductie

Viggo heeft met Eindhoven Airport al een jarenlange samenwerking voor de uitvoering van een breed scala aan activiteiten. Deze activiteiten bestaan onder ander uit het uitvoeren van de check-in, boarding, vliegtuig-,  en bagageafhandeling, maar ook aanverwante activiteiten zoals de terminal schoonmaak.  Met alle andere partners zorgen we ervoor dat de luchthaven als een goed geoliede machine draait zodat de reiziger plezierig en zo efficiënt mogelijk op reis kan gaan.

De dynamiek op de luchthaven vormt voor ons een continue impuls voor verbetering op gebieden als veiligheid, tijdigheid en passagiersgemak.

Al onze ervaring en expertise in de turbulente wereld van de Passenger en Ground Handling delen wij graag met anderen, zowel binnen als buiten de luchtvaartindustrie. Onze systeeminrichting en zelf ontwikkelde tools hebben de praktijk als basis en zijn over de jaren geoptimaliseerd en verfijnd.

De Viggo Bijbel

Viggo werkt sinds 2011 met het MMS en KEM systeem van Inception. De continue groei en de hoge eisen vanuit onze klanten vroegen om een oplossing waarbij we alle medewerkers eenduidig, direct en eenvoudig konden worden voorzien van procedures en training. De basis van het systeem komt van de vakmensen waarvan de werkzaamheden  in MMS zijn vastgelegd. Ons kwaliteitsteam heeft er daarna voor gezorgd dat alle procedures voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en eisen vanuit onze klanten. Sinds de introductie van het systeem komt “MMS” van MT tot stagiare terug in de organisatie waaronder :  training, meldingen, naslag, audits en het printen van formulieren. Er kan daarom met recht worden gesproken over MMS als de “Viggo Bijbel”.

Grote stappen in kwaliteitsborging

Sinds de invoering van MMS zijn grote stappen gemaakt in kwaliteitsborging, gestandaardiseerde training en de continue beschikbaarheid van informatie voor onze medewerkers. Dit heeft onze snel groeiende organisatie geholpen om incidenten en onregelmatigheden te reduceren en een hoge kwaliteit tegen lage kosten te bieden. Wij zijn hierin uitgegroeid tot de koplopers in de industrie en horen dit vaak terug van maatschappijen zoals Ryanair, Wizzair en Transavia. Ook heeft het systeem ons in staat gesteld om snel en doeltreffend verschillende certificeringen te kunnen behalen en te onderhouden. Met meer dan 5000 meldingen per jaar in het KEM systeem is de acceptatie bij de medewerker zichtbaar hoog en is er een duidelijke bron voor continue verbetering ontstaan.

bram-berkien-2015-07-23-18-22-33

Inception

Inception